Belangrijk voor jou is de zekerheid dat deze familie producten maakt, die het allerbeste zijn voor jouw huid!

Rosel Heim (1902 – 1992) maakte sinds 1935 cosmetica op basis van inzichten en kennis over natuurgeneeswijzen van haar ouders. Een hoofdregel uit de natuur bleef voor haar maatgevend: “Alleen in samenwerking met de natuur kun je succes behalen, nooit tegen de natuur”.
“Tot eenvoud en tot vanzelfsprekendheid komen, tot datgene wat de natuur ons voorhoudt” is een beroemde uitspraak van haar.

Rosemarie Heim (dochter van Rosel) ontdekt dat wat haar moeder intuïtief heeft aangevoeld en door ervaring geleerd, ook wetenschappelijk bewezen kan worden. Uitspraak van Rosemarie: “De huid is geen keukenvloer”. Zij laat ons nadenken over de vraag of we mee moeten doen met de huidige ‘poetswoede’, die de huideigen beschermingsmechanismen verstoort of beschadigt.

Dr. phil. nat. Nana Heim (dochter van Rosemarie) studeerde algemene chemie en farmacie. Omdat ze biochemicus is, koopt ze persoonlijk alle werkstoffen in en test deze ook. Bij deze inkoop is zij ongelooflijk kritisch: de stoffen dienen volkomen zuiver te zijn en vrij van zware metalen en pesticiden. Haar moeder zegt hierover: “Ze is nog roomser dan de paus”. Het gaat haar niet om de prijs – zo goedkoop mogelijk – maar om de kwaliteit.

Dr. med. univ. Frédérique Heim (dochter van Rosemarie) studeerde medicijnen en daarna natuurgeneeskunde aan de universiteit in Wenen. Frédérique staat het familiebedrijf terzijde met haar medische kennis en ervaring. Zij verricht alle huidtesten en observaties, die zich vaak over enkele jaren uitstrekken. Bij huidproblemen is het vooral belangrijk om langdurig te observeren.

Drs. Dominic Schüler (zoon van Rosemarie) is verantwoordelijk voor de PR en Marketing. Hij leert de schoonheidsspecialisten dat ze geen verkoopmachines zijn, maar experts die zich om de huid van de medemens bekommeren. Omdat al zijn vrienden, en ook hijzelf, de Rosel Heim producten gebruikten die oorspronkelijk voor de vrouwenhuid zijn bestemd, is op zijn verzoek de Blauwe Serie ontwikkeld, die in de eerste plaats is bedoeld voor de mannenhuid.
Enkele kinderen van Nana en Frédérique – de vierde generatie – werken ook al (deels) in het bedrijf.